Tlak v práci, celodenný zhon a stres nás neprenasledujú iba cez deň. U mnohých ľudí pokračujú aj počas osobného voľna a ani večer sa nedokážu uvoľniť. V priebehu niekoľkých desaťročí sa denný interval spánku priemerného človeka skrátil takmer o dve hodiny a neurológovia varovne dvíhajú prsty.
 
led světlo

Čo najčastejšie redukuje náš spánok?

 
O kvalite matracov a hypermoderných prikrývok sa už písalo dosť a možno ich už doma máte. Problémom je, že pre dospelých ľudí je moderný svet plný lákadiel, ktorým nedokážu počas dňa odolať a večer si vyberajú svoju daň, nedajú im spať.
 
Kofeínje veľmi častou príčinou. Niektorí pijú kávu kvôli jej chuti, iní ju pokladajú za súčasť spoločenských stretnutí, ďalší do seba cielene počas dňa nalievajú litre tejto tekutiny.
 
Alkoholmá na každého iný vplyv, pričom záleží aj na druhu alkoholu, aktuálnom duševnom rozpoložení a ďalších okolnostiach. Akokoľvek, ráno sa všetci zobudia unavení. Alkohol spôsobuje, že spánok je nepokojný a tiež potláča snívanie, ktoré je pre mozog veľmi dôležité.
 
Fajčeniemá okrem rakovinotvorných účinkov dopad aj na zaspávanie a spanie.
 
Osvetlenieprichádzajúce zo všetkých kútov miestností a obrazoviek, ktoré je omnoho silnejšie ako by malo byť.
 
Klímaje bežnou chybou. Naše telo očakáva večerný dramatický pokles teploty, ktorý nastáva po západe slnka a naopak, jej vzostup, keď sa slnko šplhá hore na nebesá.
 

Čo je pre naše telo dobré?

 
Vyvarujte sa ťažkým jedlám na večeru, vodu pite viac počas dňa, večer jej príjem obmedzte, aby ste nemuseli niekoľkokrát za noc vstávať z postele a utekať na toaletu. Kávu, čaj a sladené nápoje už neskoro popoludní a večer nepite, alkohol popíjajte len na oslavách a iných spoločenských udalostiach.
 
Ak máte potrebu zapáliť si cigaretu ešte pred spaním, urobte tak v záhrade alebo na balkóne. Pokiaľ nie je iná možnosť, aspoň otvorte okno a miestnosť dobre vyvetrajte, aby Vaša posteľ nebola obklopená dymovou clonou.

architektura
 
Studené svetlo brzdí vylučovanie hormónu, ktorý telu signalizuje kedy je čas ísť spať. Niekoľko hodín pred plánovaným spánkom svetlá stlmte, pomôžu Vám s tým moderné rgb led pásiky. Pred spánkom neodpovedajte na emaily, nehrajte sa v posteli s telefónom.
 
Miestnosť pol hodiny pred spánkom dobre vyvetrajte a klímu vypnite. Dobrú noc!